| Skickat: 21 apr 2010 kl 00:37 | IP loggad
|
|
|
Jag kommer inte vara med på årsmötet, så jag passar på att sprida min skit här istället. Jag vill inte åstakomma någon direkt föränding utan snarare hoppas jag på att ni andra ska få upp ögonen för att saker och ting inte alltid behöver vara så som det alltid varit
Idén jag har är att göra serien lite mer flexibel. Istället för att tvingas möta en motståndare ifrån varje lag i en lång match, så kan hemmalaget välja att alla möter alla i kortare matcher. I praktiken skulle det fungera så här. Hemmalagets kapten bestämmer om "uppgörelsen" ska spelas som vandligt (totalt 4st 13pt matcher) Eller om alla i laget ska möta alla i motståndar laget (alla spelare spelar 4 st 3pt matcher) (totalt 16st 3pt matcher).
Nu funderar ni kanske på hur poäng beräkningen skulle fungera om man valde att använde sig av denna variant i verkligheten? Svaret är lätt! Spelas uppgörelsen på det vandliga sättet (13 pt matcher), så är varje vinnst värd 4 poäng. Väljer man att alla ska spela 4st 3 pt matcher istället, så ger varje vinst 1 poäng. Storslam= 16-0 med andra ord.
Jag vet inte vad ni tycker. Men eftersom jag åker ända ifrån södertälje varje måndag, känns det väldigt fattig att bara vinna en match åt gången. Det skulle kännas mycket bättre att vinna 4 st när man ändå är i farten
__________________ T-RÖD för män som tänkt klart!
|